Barierki U11A szczeblinkowe

Bariera U11A spełnia funkcję balustrady. Stosuje się je głównie po to, aby zabezpieczyć pieszych przed upadkiem z wysokości. Ich zastosowanie zauważymy w miejscach, gdzie wysokość między podłożem a miejscem graniczącym z barierką wynosi powyżej połowy metra. W tym przypadku kolorystyka barierek zależna jest od lokalnego zarządu dróg.

Bariery U11A sprawdzają się doskonale w okolicach mostów, gdzie odgradzają krawędzie mostu od chodnika przeznaczonego do ruchu dla pieszych i rowerzystów. Istnieje jednak wiele innych miejsc, w których zabezpieczają ludzi przed upadkiem. Bariery pełniące funkcję balustrady mogą być też zamiennikiem dla barierek typu U-12a. Wypełnione szczeblami balustrady bardzo często wykorzystuje się na placach budowy lub w okolicy obiektów elektrycznych. Pełnią wówczas funkcję odgradzającą i ochronną.

Kategorie barierek U11A:

Bariera U11A – pełna oferta:

Barierki U12A

Bariera U12a to bariera wygrodzeniowa lub chodnikowa. Typ drogowych barierek U12a jest produkowany z myślą o pieszych. Ten rodzaj barierek najczęściej występuje w miejscach, gdzie będzie odgradzał chodnik i zabezpieczał uczestników ruchu znajdujących się nieopodal jezdni. Możemy jednak zauważyć, że barierki U12a nie są stosowane jedynie w przypadku chodników znajdujących się obok ulicy. Znajdziemy je również w pobliżu drogi rowerowej, jak i parkingu sklepowego. W prawdzie możemy zauważyć zastosowanie barierek typu U12a w niemal każdym miejscu na terenie zurbanizowanym. Barierki te są nieodłączną częścią prawidłowo ukierunkowanego ruchu drogowego. Wpływają zarówno na ruch rowerzystów, pieszych, jak i osób prowadzących pojazdy. Pełnią przede wszystkim rolę zabezpieczenia, ale przypominają też uczestnikom ruchu drogowego o tym, aby utrzymywali bezpieczny odstęp od odgrodzonych miejsc. Nieprzypadkowe jest wykorzystanie rzucających się w oczy wzorów na barierkach U12a. Doskonale sprawdzają się jako bierny sygnalizator. Statystyki wykazują też, że stosowanie barierek U12a w miejscach narażonych na wypadki znacznie zmniejsza ich częstotliwość. Oznacza to, że ich poprawne użycie faktycznie przyczynia się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drodze. Barierki te są szczególnie ważne, ponieważ redukują ilość kolizji między autami a pieszymi i rowerzystami. To właśnie ten rodzaj kolizji należy do najbardziej niebezpiecznych.

Kategorie barierek U12A:

Bariera U12A – pełna oferta:

Barierki U11a szczeblinkowe

Wykorzystywana jest przede wszystkim jako element zapewniający bezpieczeństwo w codziennym ruchu na drodze. Odgradza wszelkie wzniesienia i tym samym komunikuje pieszym, aby zachowali ostrożność. Ten typ barierek jest jednak niezwykle wszechstronny. Pomimo tego, że ich głównym zadaniem jest ochrona przed upadkiem, są też chętnie wykorzystywane w innych miejscach, które mogą stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia przechodzących nieopodal ludzi. Umożliwiają odgrodzenie mostów, wiaduktów, nasypów skalnych lub piaskowych, a nawet zabezpieczenie pochyłej ulicy. Balustrady te mają minimalną wysokość 1,1 metra. W okolicach przystanków tramwajowych i torów stosuje się modele o wysokości około 1,3 metra. Rozstawienie szczebli wypełniających balustrady U-11a ma za zadanie zabezpieczyć obszar pomiędzy barierkami. Szczebelki rozstawione co 14 centymetrów chronią przed upadkiem niewielkie zwierzęta, jak i dzieci, które mogłyby spróbować przecisnąć się przez barierki.

Nasza firma ma przyjemność zaprezentować do Państwa dyspozycji model barierek 11-Ua w szerokiej gamie wariantów. Różnią się one od siebie wysokością, szerokością i grubością szczeblinek. Metalowa powierzchnia jest pomalowana na dowolny kolor dostępny w palecie RAL. Barierki montowane są na dwa sposoby. Jednym z nich jest trwałe zabetonowanie bariery. Drugim sposobem montażu jest przykręcenie stabilizujących kołków do podłoża.

Przykładowe rodzaje barierek dostępne w naszej ofercie:

  • Barierka typu lubelskiego o długości 2 metrów i wysokości 1,6 metra, wypełnienie 20 x 4 mm
  • Bariera z wypełnieniem szczeblinowym o średnicy rur 48,3 mm lub 60,3 mm, długość 2,4 metra, wysokość 1,6 metra, wypełnienie barierki wynosi 20 x 1,5 mm
  • Bariera z wypełnieniem szczeblinowym, długość 1,5 metra, wysokość 1,6 metra, wypełnienie typu pręt 16 mm
  • Barierka z wypełnienie szczeblinowym, długość 2 metry, wysokość, 1,6 metra, wypełnienie typu rura, 26,9 x 2 mm

Bariery drogowe U12a – informacje ogólne

Zbudowanie ogrodzenia wokół drogi za pomocą znaków U-12 ma przede wszystkim zapewnić wyznaczenie bezpiecznego miejsca dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo barierka w prosty sposób odgradza miejsca, których nie powinno się przekraczać na drodze. Bariery drogowe U-12a muszą mieć minimum 80 cm wysokości. Zależność między stosowaniem wysokich i niskich barierek polega na dostosowaniu ich do otoczenia. W niektórych miejscach na drodze wysokie barierki mogłyby ograniczać widoczność kierowców, co byłoby niedopuszczalne. Dodatkowo bariery drogowe U-12a bardzo często łączy się w tak zwane ogrodzenie segmentowe, które polega na zespolenie ze sobą pewnego ciągu barierek. Segmentowe zastosowanie barierek umożliwia odgrodzenie większego obszaru w prostszy sposób. Przykładem może być odgrodzenie torów tramwajowych lub pętli autobusowej, czy też skrzyżowania.

Stosowanie barierek U-12a pomaga ustrzec obszar przeznaczony do ruchu dla pieszych przed wjazdem samochodu. Istotnym jest odseparowanie terenów z zielenią, parków, parkingów, a także ścieżek rowerowych znajdujących się nieopodal ulicy. Dzięki barierkom droga staje się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa w trakcie użytku. Barierki zapewniają wizualne ostrzeżenie po dwóch stronach jezdni, co znacznie zmniejsza ryzyko wypadku. Barierki pomagają też zrozumieć pieszym i rowerzystom korzystanie z chodnika we właściwy sposób, dzięki wyznaczeniu pasa ruchu. Z kolei dla kierowców stanowią osłonę, która sugeruje, aby spowolnili, prowadząc samochód w danym obszarze. Barierki sprawdzają się jako obiekt, który przypomina o zachowaniu szczególnej ostrożności wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Jeżeli chodzi o samą estetykę barierki U-12a jej budowa została dopracowana pod każdym względem. Cechuje się dokładnym wykończeniem z kolei sama kolorystyka, wyróżnia się na tle innych obiektów, dzięki czemu nie sposób jej przegapić. Wśród produktów możemy wyróżnić barierkę drogową typu olsztyńskiego. Jest nią ocynkowana rura, która została przymocowana z obu stron do owalnej części górnej. Barierki typu olsztyńskiego zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich montaż zajął jak najmniej czasu. Dostarczone elementy są niemal gotowe do umieszczenia. Wystarczy przykręcić do siebie obie części, aby barierka mogła zostać umieszczona i pełnić funkcję symbolu ostrzegawczego. Inaczej jest jednak w przypadku barierek chodnikowych. Ten rodzaj należy zabetonować w twardym podłożu.