Barierki U12A
Bariera U12a to bariera wygrodzeniowa lub chodnikowa. Typ drogowych barierek U12a jest produkowany z myślą o pieszych. Ten rodzaj barierek najczęściej występuje w miejscach, gdzie będzie odgradzał chodnik i zabezpieczał uczestników ruchu znajdujących się nieopodal jezdni. Możemy jednak zauważyć, że barierki U12a nie są stosowane jedynie w przypadku chodników znajdujących się obok ulicy. Znajdziemy je również w pobliżu drogi rowerowej, jak i parkingu sklepowego. W prawdzie możemy zauważyć zastosowanie barierek typu U12a w niemal każdym miejscu na terenie zurbanizowanym. Barierki te są nieodłączną częścią prawidłowo ukierunkowanego ruchu drogowego. Wpływają zarówno na ruch rowerzystów, pieszych, jak i osób prowadzących pojazdy. Pełnią przede wszystkim rolę zabezpieczenia, ale przypominają też uczestnikom ruchu drogowego o tym, aby utrzymywali bezpieczny odstęp od odgrodzonych miejsc. Nieprzypadkowe jest wykorzystanie rzucających się w oczy wzorów na barierkach U12a. Doskonale sprawdzają się jako bierny sygnalizator. Statystyki wykazują też, że stosowanie barierek U12a w miejscach narażonych na wypadki znacznie zmniejsza ich częstotliwość. Oznacza to, że ich poprawne użycie faktycznie przyczynia się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drodze. Barierki te są szczególnie ważne, ponieważ redukują ilość kolizji między autami a pieszymi i rowerzystami. To właśnie ten rodzaj kolizji należy do najbardziej niebezpiecznych.
Kategorie barierek U12A:
Bariera U12A – pełna oferta:
Bariery drogowe U12a – informacje ogólne
Zbudowanie ogrodzenia wokół drogi za pomocą znaków U-12 ma przede wszystkim zapewnić wyznaczenie bezpiecznego miejsca dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo barierka w prosty sposób odgradza miejsca, których nie powinno się przekraczać na drodze. Bariery drogowe U-12a muszą mieć minimum 80 cm wysokości. Zależność między stosowaniem wysokich i niskich barierek polega na dostosowaniu ich do otoczenia. W niektórych miejscach na drodze wysokie barierki mogłyby ograniczać widoczność kierowców, co byłoby niedopuszczalne. Dodatkowo bariery drogowe U-12a bardzo często łączy się w tak zwane ogrodzenie segmentowe, które polega na zespolenie ze sobą pewnego ciągu barierek. Segmentowe zastosowanie barierek umożliwia odgrodzenie większego obszaru w prostszy sposób. Przykładem może być odgrodzenie torów tramwajowych lub pętli autobusowej, czy też skrzyżowania.
Stosowanie barierek U-12a pomaga ustrzec obszar przeznaczony do ruchu dla pieszych przed wjazdem samochodu. Istotnym jest odseparowanie terenów z zielenią, parków, parkingów, a także ścieżek rowerowych znajdujących się nieopodal ulicy. Dzięki barierkom droga staje się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa w trakcie użytku. Barierki zapewniają wizualne ostrzeżenie po dwóch stronach jezdni, co znacznie zmniejsza ryzyko wypadku. Barierki pomagają też zrozumieć pieszym i rowerzystom korzystanie z chodnika we właściwy sposób, dzięki wyznaczeniu pasa ruchu. Z kolei dla kierowców stanowią osłonę, która sugeruje, aby spowolnili, prowadząc samochód w danym obszarze. Barierki sprawdzają się jako obiekt, który przypomina o zachowaniu szczególnej ostrożności wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
Jeżeli chodzi o samą estetykę barierki U-12a jej budowa została dopracowana pod każdym względem. Cechuje się dokładnym wykończeniem z kolei sama kolorystyka, wyróżnia się na tle innych obiektów, dzięki czemu nie sposób jej przegapić. Wśród produktów możemy wyróżnić barierkę drogową typu olsztyńskiego. Jest nią ocynkowana rura, która została przymocowana z obu stron do owalnej części górnej. Barierki typu olsztyńskiego zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich montaż zajął jak najmniej czasu. Dostarczone elementy są niemal gotowe do umieszczenia. Wystarczy przykręcić do siebie obie części, aby barierka mogła zostać umieszczona i pełnić funkcję symbolu ostrzegawczego. Inaczej jest jednak w przypadku barierek chodnikowych. Ten rodzaj należy zabetonować w twardym podłożu.