Bariery U12a

Barierki U12a

Barierki U12a
Barierki U12a przy przejściu kolejowym dla pieszych

Typ barierek drogowych U12a jest produkowany z myślą o pieszych. Ten rodzaj barierek najczęściej występuje w miejscach, gdzie będzie odgradzał chodnik i zabezpieczał uczestników ruchu znajdujących się nieopodal jezdni. Możemy jednak zauważyć, że barierki U12a nie są stosowane jedynie w przypadku chodników znajdujących się obok ulicy. Znajdziemy je również w pobliżu drogi rowerowej, jak i parkingu sklepowego. W prawdzie możemy zauważyć zastosowanie barierek typu U12a w niemal każdym miejscu na terenie zurbanizowanym. Barierki te są nieodłączną częścią prawidłowo ukierunkowanego ruchu drogowego. Wpływają zarówno na ruch rowerzystów, pieszych, jak i osób prowadzących pojazdy. Pełnią przede wszystkim rolę zabezpieczenia, ale przypominają też uczestnikom ruchu drogowego o tym, aby utrzymywali bezpieczny odstęp od odgrodzonych miejsc. Nieprzypadkowe jest wykorzystanie rzucających się w oczy wzorów na barierkach U12a. Doskonale sprawdzają się jako bierny sygnalizator. Statystyki wykazują też, że stosowanie barierek U12a w miejscach narażonych na wypadki znacznie zmniejsza ich częstotliwość. Oznacza to, że ich poprawne użycie faktycznie przyczynia się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drodze. Barierki te są szczególnie ważne, ponieważ redukują ilość kolizji między autami a pieszymi i rowerzystami. To właśnie ten rodzaj kolizji należy do najbardziej niebezpiecznych.

Bariery drogowe U12a – informacje ogólne

Zbudowanie ogrodzenia wokół drogi za pomocą znaków U-12 ma przede wszystkim zapewnić wyznaczenie bezpiecznego miejsca dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo barierka w prosty sposób odgradza miejsca, których nie powinno się przekraczać na drodze. Bariery drogowe U-12a muszą mieć minimum 80 cm wysokości. Zależność między stosowaniem wysokich i niskich barierek polega na dostosowaniu ich do otoczenia. W niektórych miejscach na drodze wysokie barierki mogłyby ograniczać widoczność kierowców, co byłoby niedopuszczalne. Dodatkowo bariery drogowe U-12a bardzo często łączy się w tak zwane ogrodzenie segmentowe, które polega na zespolenie ze sobą pewnego ciągu barierek. Segmentowe zastosowanie barierek umożliwia odgrodzenie większego obszaru w prostszy sposób. Przykładem może być odgrodzenie torów tramwajowych lub pętli autobusowej, czy też skrzyżowania.

Stosowanie barierek U-12a pomaga ustrzec obszar przeznaczony do ruchu dla pieszych przed wjazdem samochodu. Istotnym jest odseparowanie terenów z zielenią, parków, parkingów, a także ścieżek rowerowych znajdujących się nieopodal ulicy. Dzięki barierkom droga staje się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa w trakcie użytku. Barierki zapewniają wizualne ostrzeżenie po dwóch stronach jezdni, co znacznie zmniejsza ryzyko wypadku. Barierki pomagają też zrozumieć pieszym i rowerzystom korzystanie z chodnika we właściwy sposób, dzięki wyznaczeniu pasa ruchu. Z kolei dla kierowców stanowią osłonę, która sugeruje, aby spowolnili, prowadząc samochód w danym obszarze. Barierki sprawdzają się jako obiekt, który przypomina o zachowaniu szczególnej ostrożności wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Jeżeli chodzi o samą estetykę barierki U-12a jej budowa została dopracowana pod każdym względem. Cechuje się dokładnym wykończeniem z kolei sama kolorystyka, wyróżnia się na tle innych obiektów, dzięki czemu nie sposób jej przegapić. Wśród produktów możemy wyróżnić barierkę drogową typu olsztyńskiego. Jest nią ocynkowana rura, która została przymocowana z obu stron do owalnej części górnej. Barierki typu olsztyńskiego zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich montaż zajął jak najmniej czasu. Dostarczone elementy są niemal gotowe do umieszczenia. Wystarczy przykręcić do siebie obie części, aby barierka mogła zostać umieszczona i pełnić funkcję symbolu ostrzegawczego. Inaczej jest jednak w przypadku barierek chodnikowych. Ten rodzaj należy zabetonować w twardym podłożu.

Drogowe barierki U12a – olsztyńskie

Bariery olsztyńskie znajdziemy na drogach zarówno krajowych, jak i miejskich. Będą one odgradzały chodnik, zapewniając bezpieczeństwom uczestnikom ruchu. Mogą też wyznaczać pasmo ruchu dla rowerzystów, pieszych i aut. Miejscem, w którym najczęściej spotykamy się z wykorzystaniem barierek tego typu, będą pasy oddzielające pobocze i ulicę. Możemy też zauważyć, że bariery typu olsztyńskiego ustawiane są również w miejscach, których przekroczenie przez pieszych jest kategorycznie zabronione. Są nimi torowiska lub na przykład wysepki przeznaczone dla autobusów i autokarów.

Jeżeli chodzi o materiał, z którego wykonane są barierki olsztyńskie, mamy do czynienia z wysokiej jakości stalą. Jest ona odporna na niesprzyjające warunki atmosferyczne, jak i uszkodzenia mechaniczne. Nawet ekstremalnie niskie temperatury nie są w stanie zagrozić ich strukturze. Możliwy jest wybór barierki spośród różnych dostępnych wariantów. Barierki są również dostępne w różnych wysokościach, co pozwala na dostosowanie ich kształtu do otoczenia. Kolorystyka barierek ma za zadanie wyróżnić je nawet w miejscach ograniczających widoczność. Mieszanka kolorów czarnego z żółtym lub białego z czerwonym pozwala widzieć pas wyznaczony z barierek nawet po zmroku.

Nasza oferta prezentuje się następująco:

  • Barierka o żółtym kolorze wysokość i szerokość 194 cm na 61 cm
  • Barierka o żółtym kolorze wysokość i szerokość 154 cm na 61 cm
  • Barierka olsztyńska o żółtym kolorze 94 cm na 110 cm
  • Barierka olsztyńska o biało-czerwonym kolorze 194 cm na 61 cm
  • Barierka olsztyńska o biało-czerwonym kolorze 154 cm na 61 cm

Barierki olsztyńskie zostały dopracowane z niezwykłą dokładnością.

Zabetonowanie w ziemi pozwala uniknąć aktów wandalizmu oraz powstrzyma pojazdy w przypadku ewentualnej kolizji z barierką. Barierki te będą idealnym wyborem bez względu na aktualną pogodę. Wytrzymała ocynkowana stal zapewnia odporność na wilgoć. Dodatkowo barierka jest odporna na wszelkie procesy utleniania metalu, dlatego też nie grozi jej korozja. Dzięki tej charakterystyce są niezmierzoną pomocą na odcinkach drogi, które wymagają zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa. Władze miasta bardzo chętnie wykorzystują barierki olsztyńskie również w miejsca, które nie zezwalają na przekroczenie ulicy przez pieszych.

Bariera typu olsztyńskiego produkowana jest na kilka różnych sposobów. Możliwe jest zamówienie barierek w wersji obklejonej foliami odblaskowymi. Ten rodzaj barierki olsztyńskiej zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo w miejscach, w których ruch drogowy jest natężony nocą. Dodatkowy kontrast z otoczeniem pozwala kierowcom lepiej zapoznać się z otoczeniem z dalekiej odległości. Pamiętajmy o tym, że to brak widoczności jest najczęstszym i najgroźniejszym sprawcą kolizji nocnych.

Barierki pokrywają wszelkie wymagania pod względem formalności. Ich wykonanie jest ściśle oparte na aktualnych przepisach ruchu drogowego. Produkt zawiera szczegółową deklarację zgodności.

Barierki U12a – tramwajowe

Bariery tramwajowe są rodzajem barier oddzielających torowiska od drogi lub chodnika. Zabezpieczają zabudowania wokół tramwajów i przystanków tramwajowych. Dodatkowo w wielu miastach bariery tramwajowe montowane są w miejscach, które wymagają odgrodzenia obszaru, który naraża pieszych na upadek z wysokości. Mimo wszystko ich głównym zadaniem jest uniemożliwienie przejścia przez tory, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa.

Barierki U12a – przeciwbryzgowe i błotochrony

Bariery przeciwbryzgowe inaczej nazywane błotochronami są osłoną dla przemieszczających się nieopodal pieszych przed rozchlapywanym błotem. Są istotnym elementem szczególnie w trakcie zimy, gdy roztopiony śnieg miesza się z nieczystościami i odpadami pozostawionymi na drodze.

You've just added this product to the cart: